اول: این روزها نامزدهای ریاست جمهوری در هر فضایی به ویژه فضای مجازی پرسش و پاسخ راه انداخته اند و به همه سوالات هم پاسخ می گویند و درباره همه مسائل کشور با جزییات جواب در آستین دارند.

دوم: ارمکی، جامعه شناس گفته است: این چه مرضی است که مسئولین متخصص همه چیز هستند؟

به ضرس قاطع باید عرض کنم استاد جامعه شناس مسئولان ما را خوب نشناخته است که این چنین در مورد آنها بی مهری نموده و قضاوت غلط می فرمایند.

در شرایطی که از شرق دنیا بگیر تا غرب دنیا کل عالم و آدم متوجه نبوغ و فرهیختگی و کاردانی مسئولان ما شده اند، استاد گرانقدر ما هنوز اندر خم یک کوچه تشریف دارند و پی به درک و فهم و شعور بالای مسئولان ما نبرده اند.

اگر جامعه شناس ما ذره ای به خود زحمت داده و یک تحقیق ساده در مورد اکتشافات و اختراعات این عزیزان در کلیه عرصه های علم و دانش و تکنولوژی و علوم انسانی و فلسفه و هر آنچه که در دنیا و مافیها وجود دارد، بفرمایند، تصدیق خواهند فرمود که کم لطفی فرموده اند و یک نکته باریکتر از مو را در نظر نگرفته اند که مسئولان ما به طور خدادادی و به برکت آن ژن مبارکی که در بدن آنها تعبیه و نهادینه شده است، به دنیا نیامده عالم دهرند و به مکتب نرفته ملای عالم!

از عجایب روزگار شاید یکی هم این باشد که یک جامعه شناس در ایران زندگی کند و استاد دانشگاه هم باشد و نه تنها از نبوغ و فهم و شعور بالای مسئولان خود خبر نداشته باشد!

که حتی با ایما و اشاره و کنایه، «متخصص بودن» و «همه فن حریف بودن» آنها را هم زیر سوال ببرد….

باور بفرمایید اگر مردمان سرزمین دیگری سعادت داشتن چنین مسئولان فرهیخته و دانشمندی را داشتند، شک‌ نکنید که آنها را بر سر میگذاشتند و خدماتشان را در بوق و کرنا می دمیدند و حلوا حلوا می کردند..!

خاک بر سر ما که طبیعت مان قدر ندانی و ناسپاسی است!

دکتر حمزه رضایی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا